Statiegeld actie

Start je eigen statiegeldactie voor Stichting Vier het Leven!

Lege flessen, zowel glazen als (kleine) plastic flessen, brengen statiegeld op. Sinds kort geldt dit ook voor blikjes met het logo van statiegeld. Het opzetten van je eigen statiegeldactie is eenvoudig.

Hoe werkt het? Begin met het vragen aan je plaatselijke supermarkt of je een statiegeldactie mag organiseren voor Stichting Vier het Leven. Download de A4 poster, druk het af en hang deze op bij de flessenautomaat of de donatiebus in de supermarkt. Deze poster zal klanten aanmoedigen om hun statiegeld te doneren aan Stichting Vier het Leven.

De supermarkt bepaalt hoe de donaties worden verzameld. Bij sommige supermarkten is er een speciale donatieknop op de flessenautomaat. In dat geval hoef je alleen het logo van Stichting Vier het Leven aan te leveren bij de supermarkt. Bij andere supermarkten kun je gebruikmaken van een speciale, afgesloten donatiebus. Vraag de supermarkt om een geschikte bus.

Zijn er nog vragen? Neem dan contact op via actie@vierhetleven.nl.

Downloads:

Poster Statiegeld Met deze knop download je een Vier het Leven-poster (A4) voor in de supermarkt bij het inleverpunt voor lege flessen. Download